Ένα πρόβλημα για τα σχολεία: περισσότερα αυτοκίνητα και λιγοστοί χώροι στάθμευσης

Οι χώροι στάθμευσης σε κάποια ιδιωτικά σχολεία, και ιδιαίτερα σε κολλέγια της Αμερικής, μπορούν μερικές φορές να μοιάζουν με αντιπροσωπεία πολυτελών αυτοκινήτων – BMW, Range Rovers και Mercedes-Benzes. Και αυτά είναι τα αυτοκίνητα των μαθητών, όχι οι δασκάλων.

Οι γονείς δίνουν σαν δώρο στα παιδιά τους από ένα αυτοκίνητο μόλις κλείσουν τα 17, που είναι η νόμιμη ηλικία για απόκτηση άδειας οδήγησης στην Αμερική. Αυτό αποτελεί μια παράδοση για πολλούς εφήβους σε διάφορα πλούσια προάστια της Νέας Υόρκης.

Αλλά η εύρεση ενός χώρου στάθμευσης στα σχολεία έχει γίνει πολύ πιο δύσκολη. Ακόμη και όταν ο αριθμός των εφήβων οδηγών μειώνεται σε εθνικό επίπεδο, πολλά γυμνάσια σε καλά οργανωμένες κοινότητες, βλέπουν όλο και περισσότερους φοιτητές να οδηγούν στο σχολείο, χωρίς να υπάρχει αρκετός χώρος στάθμευσης για να τους φιλοξενήσει.

Η πρόκληση της στάθμευσης είναι ένα σύμπτωμα μιας νέας εποχής πολυτέλειας – πολλές οικογένειες σε εύπορες σχολικές περιοχές της Αμερικής είναι πολύ πιο πλούσιες από ό, τι πριν από μια γενιά και πιο ικανές και πρόθυμες να κάνουν τα χατίρια στα παιδιά τους.

Ένα από τα σχολεία που αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα, το Great Neck North στην Νέα Υόρκη, σχεδιάζει να προσθέσει 97 θέσεις χώρου στάθμευσης, το οποίο έρχεται ως ευπρόσδεκτη είδηση στους μαθητές οι οποίοι λένε ότι πρέπει να φτάσουν σχεδόν μια ώρα πριν από το σχολείο μόνο για να βρουν πάρκινγκ στο δρόμο για το αυτοκίνητό τους.

Το σχέδιο του σχολείου να καταστρέψει ένα από τα πρώην αθλητικά του πεδία για να δημιουργήσει τον χώρο στάθμευσης, έχει προκαλέσει αντίδραση από τους κατοίκους που υποστηρίζουν ότι το έργο που θα κοστίσει $ 652.000 δολάρια, είναι πάρα πολύ ακριβό και λένε ότι θα προσελκύσει περισσότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση και θα στερήσει από τη γειτονιά πολύτιμο πράσινο χώρο.

Υπάρχει επίσης μια φιλοσοφική αντίρρηση: Η παροχή περισσότερου χώρου στάθμευσης ενθαρρύνει περαιτέρω μια κουλτούρα στην οποία τα ακριβά αυτοκίνητα έχουν γίνει πλέον αναγκαία αξεσουάρ και βοηθούν στον διαχωρισμό της κοινωνικής θέσης των προνομιούχων φοιτητών.

Κάποιοι γείτονες υποστηρίζουν ότι δεν βλέπουν καμία δικαιολογία για την καταστροφή ενός χώρου αθλητισμού και πρασίνου για να φτιαχτεί ένα πάρκινγκ λόγω του ότι κάθε παιδί χρειάζεται χώρο στάθμευσης. Αλλά οι υπεύθυνοι των Δημόσιων Σχολείων δηλώνουν ότι για τους μεγαλύτερους μαθητές, η οδήγηση είχε γίνει αναγκαιότητα, αφού πολλοί έχουν θέσεις εργασίας, πρακτική εξάσκηση και άλλες δραστηριότητες μετά το σχολείο.

Το γυμνάσιο έχει μεγαλώσει κατά 200 φοιτητές την τελευταία δεκαετία – η εγγραφή του έχει αυξηθεί σε 1.141 μαθητές – καθώς και καθηγητές και άλλα μέλη του προσωπικού και έχει ξεπεράσει εδώ και καιρό την υπάρχουσα χωρητικότητα στάθμευσης των περίπου 100 αυτοκινήτων.

Πρόκειται για μια κατάσταση που είναι γνωστή σε πολλά σχολεία της Νέας Υόρκης, όπου οι υπάλληλοι, που στερούνται την ακίνητη περιουσία για την επέκταση του χώρου στάθμευσης, χρησιμοποιούν διαφορετικές στρατηγικές για να προσπαθήσουν να κάνουν περισσότερο χώρο για τους φοιτητές.

Στο Γυμνάσιο του Γκρήνουιτς στο Κοννέκτικατ, η στάθμευση είναι όλο και πιο αναγκαία, καθώς η “οδήγηση έχει γίνει ολοένα και περισσότερο μια διαδικασία διέλευσης” για τους μεγαλύτερους μαθητές, δηλώνει ο διευθυντής του σχολείου.