Η Lagonda στοχεύει να προσφέρει πράσινη εναλλακτική λύση στις Rolls και Bentley, θα περάσει σε πλήρη αυτονομία

Η Aston Martin έχει πάρει απόφαση να ξαναρχίσει την επωνυμία Lagonda με μια τολμηρή ιδέα της Vision στην έκθεση αυτοκινήτων της Γενεύης. Ο CEO της εταιρείας, Άντυ Πάλμερ μίλησε για τα πιο μακροπρόθεσμα σχέδια της εταιρείας ως κατασκευαστής αυτοκινήτων πολυτελείας.

Αρχικά, είπε, δεν πρέπει να δούμε τη Lagonda ως άμεσο αντίπαλο για τους άλλους μεγάλους κατασκευαστές sedan της Βρετανίας, παρόλο που ο Πάλμερ θέλει να υπογραμμίσει ότι η Lagonda έχει ιστορία μεγαλύτερη από την Aston Martin. Η αγορά πολυτελείας σήμερα, όπως είπε, είναι “καθορισμένη από τη Rolls-Royce και την Bentley με το sedan τριών κιβωτίων, αλλά και από την ανάπτυξη της αγοράς SUV πολυτελείας στην περιοχή τους” bedste kviklån 3000.

Ο Πάλμερ υποστηρίζει ότι “Σήμερα, αυτό που έχουμε είναι ένα δυοπώλιο. Η μια εταιρεία ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο η άλλη κάνει την επιχείρησή της. Προσωπικά, δεν νομίζω ότι ο κόσμος χρειάζεται ένα άλλο πολυτελές sedan με τρία κιβώτια, οπότε χρειαζόμαστε έναν άλλο τρόπο για να απευθυνθούμε στον πελάτη. Αυτό που κάναμε είναι να κοιτάξουμε προς ελαφρώς νεαρότερους πελάτες, που είναι περιβαλλοντικά ενήμεροι αλλά παρ ‘όλα αυτά πλούσιοι.”

Ο Πάλμερ θεωρεί ότι πρόκειται για μια ομάδα αγοραστών, συμπεριλαμβανομένων πολλών εύπορων πελατών, οι οποίοι δεν εξυπηρετούνται από την καθιερωμένη αγορά πολυτελείας. “Κοιτάξτε τις πωλήσεις της Tesla”, είπε. “Σχεδόν όλα τα μοντέλα S είναι εξειδικευμένα, οπότε δεν υπάρχει σαφής περιορισμός πλούτου. Είναι άνθρωποι που θέλουν να έχουν αυτό που θεωρείται ως ένα περιβαλλοντικό αυτοκίνητο. Σήμερα δεν αγοράζουν Rolls-Royce ή Bentley. Αγοράζουν πλήρως εξοπλισμένα Tesla ή κάτι άλλο που να εκφράζει την περιβαλλοντική τους ανησυχία.”

Όμως, εξίσου σημαντική είναι η Ασία – ειδικά η Κίνα, όπου η εκτενής ηλεκτροδότηση ήδη σχεδιάζεται. Τον Ιανουάριο, η Aston ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να επενδύσει το αντίστοιχο ποσό των 830 εκατομμυρίων δολαρίων στην Κίνα στα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ ο Πάλμερ αναφέρει ότι το σχέδιο είναι να επενδύσει μεγάλο μέρος από αυτό στην ανάπτυξη του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.

“Εάν θέλεις να πουλήσεις αυτοκίνητα στην Κίνα επωφελούμενα από κρατική επιχορήγηση, θα πρέπει να τοποθετηθούν μπαταρίες που κατασκευάζονται κυρίως στην Κίνα”, εξήγησε. “Και η άλλη πλευρά είναι ότι η Κίνα αρχίζει να γίνεται ηγέτης στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και έχει μια πολύ ελπιδοφόρα βάση προσφοράς. Ενδιαφέρομαι πολύ για τη δυνατότητα προμήθειας εξαρτημάτων για την Lagonda από την Κίνα, η οποία δεν αποτελεί παραδοσιακή βάση προσφοράς μας.”

Ενώ η έκδοση παραγωγής του Aston Martin DBX θα φτιαχτεί τελικά με ηλεκτρικό κινητήρα, η Lagonda θα είναι το πρώτο καθαρά ηλεκτρικό μοντέλο που σε αυτή την πλατφόρμα (sms lån rki). Ο Πάλμερ δήλωσε προηγουμένως ότι πιστεύει ότι έως και το ένα τέταρτο των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας μέχρι το 2030 θα είναι ηλεκτρικά, με την Lagonda να σχηματίζει το μεγαλύτερο μέρος.

Τα μοντέλα Lagonda θα σχεδιαστούν με υψηλότερη αυτονομία, έτσι ώστε να διαθέτουν αισθητήρες καθώς και ραντάρ και κάμερες, με την προϋπόθεση ότι -όπως με την Tesla-μεγαλύτερη ικανότητα θα ξεδιπλώνεται καθώς αναπτύσσεται η παραγωγή. Η πρώτη παραγωγή Lagonda απέχει ακόμα τρία χρόνια, αλλά ήδη προκαλεί κύματα σε αυτό το κομμάτι της βιομηχανίας.